Kattints arra a képre, amelyiket nagyobb méretben szeretnél megnézni!
Tisztelt érdeklődők! Ebben a menüpontban a Neptune SB-1 es tengeralattjáró modellem átalakítási munkálatainak rövid leírását tekinthetik meg fényképekkel kiegészítve.A képen átalakítás előtt a modell.
A tengeralattjáró szétszerelésében kisfiam Bálint sokat segített. / A modell teljes leírását a www.u-boot.hu oldalon olvashatják./
A tengeralattjáró teljesen új festést, az orr részbe világítást még a felső részére pedig kamerát kap. A képen a teljes műanyag burkolat eltávolítása látható.
Az első mélységi kormánylapátok alapozása. Minden műanyag felületet 800 as vizes csiszoló papírral megcsiszoltam és utána műanyag alapozóval alapoztam.
Az antenna tartó alapozása és az orr rész előkészítése.
Az orr rész díszítésére hegesztési varratokat és szegecs utánzatokat készítettem.
Az orr rész alapozása.
Az oldal vizes csiszolása...
..mosószeres lemosása..
..alapozása.
A nyomásálló test mosószeres lemosása. Szétszerelt állapotában minden zughoz hozzá lehet férni.
A felső részen lévő buborék melyben a kamera lesz elhelyezve a későbbiekben.
A buborék egy részét a belső oldalon kimaszkoltam majd a fennmaradó részeket felcsiszoltam. A csiszolt rész festve lesz még a maszkolt csak polírozva.
A modellnek gyárilag kialakított kamera csatlakozója van. Rendelhető hozzá kamera is de csak vezetékes kivitelben. Én a kamera kapcsolóját a világítás kapcsolására kötöttem át.
A kamera helyére 6db 12v os led került amit így vízhatlan kapcsoló segítségével kívülről lehet kapcsolni. A ledek tápját az akkumulátor töltő csatlakozójára kötöttem rá.
Mivel a kamera a buborék alá kerül külön vízhatlan dobozban, így meg kellett oldanom a buborék gyors szerelhetőségét is. Eredetileg két csavar fogta és az oldalakat is megkellett bontani a levételéhez
A buborék első rögzítését megszüntettem, ide egy gyors csatlakozót tervezek. így egy mozdulattal levehető illetve felhelyezhető lesz.
A gyors csatlakozó felszerelésének előkészületei.
A buborék a helyén még a gyors csatlakozó nélkül.
A buborék belső felét festem zöldre.
A készre festett de még nem lakkozott felület. A buborék belső fele lett festve, a külső csak polírozva lesz.
A mélységi kormánylapátok festése, első réteg. A buborék és a kormány lapátok is, oldószeres bázis autó festékkel lettek festve.
Tupi Gabi barátom belemerülve az árnyékolásba. A lapátok széleit sötétebb árnyalattal festettük hogy minnél élethűbb legyen.
A háttérben az első réteg, még elől az árnyékolt de még nem kész felület látszik.
A készre festett mélységi kormánylapát. A festés teljes száradása után némi koptatás és rozsdásítás következik, majd a lakkozás.
Az alkatrészeket alapozás után oldószeres autófestékkel festettük.
Ákos barátom, aki nem csak a szakértelmét de EU-s műhelyét is felajánlotta az ügy érdekében....
...sőt még engem is hagyott kibontakozni.
A készre festett alkatrészek. A festés teljes száradása után ezek a felületek is koptatva,rozsdásítva és lakkozva lesznek.
Megérkezett a kamera ami a buborékba lesz beszerelve. Jól látszik a mérete a mellette lévő gyufás dobozhoz képest. Hossza: 80mm Szélessége: 40mm Vastagsága: 14mm. Súlya: 37g
Az alapszíntől néhány árnyalattal sötétebb festékkel készítettem az árnyékolást. A képen az oldal árnyékolását készítem.
Az oldal félig készen...
A mélységi kormánylapát rozsdásítás után.
A teljesen kész mélységi kormánylapát. A festés és rozsdásítás után két réteg matt autó lakkal lett megszórva.
A készre festett buborék.
A koszolás és a rozsdásítás folyamata, a képen a készre festett és árnyékolt felület.
A következő lépés a koszolni kívánt felületre felvisszük a kiválasztott szineket ahogyan a képen látszik. Én olaj festéket használtam.
Az olaj festéket hagytam kicsit száradni majd a színeket rövid szőrű, széles higítós ecsettel összemostam, ügyelve a koszolás irányára.
Utolsó lépésként a rozsda imitálása következett. Itt szintén olaj festéket használtam csak alaposan felhigítottam és úgy vittem fel foltokban a felületre.
A feliratok sablon fóliája a Micromask műhelyében készült és Kolocsányi Tibor keze munkáját dicséri.
A tengeralattjáró neve mellé a gyártó logóját is felfestettem a karosszériára, majd száradása után vizes csiszoló vászonnal koptattam.
A majdnem teljesen kész tengeralattjáró /kamera nélkül /a vízrebocsátás előtt...
..és a vízben. A világítás a várakozásoknak megfelelően működött.
Mivel a próbák a buborékba szerelt kamerával sorra csődöt mondtak, így a vízhatlan rekeszbe szereltem át a kamerát. Igaz hogy így a felszínről nem tud felvételeket készíteni, de megbízhatóan működik.
Képen: a kamera beüzemelése látható. A felvételek a Nemzetközi tengeralattjáró találkozó Pozsony. Víz alatti képek menüpontban tekinthetőek meg.
Sikerült megvásárolnom a kamera gyári vízhatlan tokját, így már a víz felszínén úszó tengeralattjáróval is tudok filmezni.
|